Kan jag förlåta mig själv?

Hur ska jag någonsin... Kommer jag någon gång...
Att säga förlåt till sig själv. Att acceptera att jag gjorde fel och jag är värdefull och viktig och god i alla fall. Kommer jag komma dit någon dag.
 
Det känns inte så i dag. Jag lägger enormt mycket skuld och skam på mig själv. Mer än vad som är rimligt, enligt terapeuten. Så gör även han, det är ett oövervinnerligt stort stormigt hav av fel - i dagens läge. Tveksam till att jag kommer kunna simma över dem... 
 
Är det verkligen okej att förlåta sig själv för de fel jag gjort. När har man gjort så stora fel att de är oförlåtliga... Känslan av att ett förlåt minskandegör felet, och att jag då ignorerar min skuld gör att det inte känns rätt att förlåta mig själv.
 
 
Är det okej att förlåta sig själv?
 

Kommentera här: