Vänder blad

Jag har bestämt att augusti ska bli mitt nya kapitel i mitt liv. Jag vet inte vad det kommer innebära, men jag vet att jag behöver komma någon vart nu. Om det innebär att jag börjar springa som en tok igen, eller baka bullar, eller kolla tusen serier på tv, flytta till landet, säga upp mig eller något annat. Jag vet inte. Beslut ska tas och jag måste framåt.
 
Jag börjar känna att vi har stampat på samma ställe för länge nu, utan framsteg eller försök. Det går inte längre. Jag behöver känna att livet ska fortsätta nu. Jag behöver känna att jag kan börja försöka förstå och hitta mig själv igen, och arbeta tillbaka mitt värde som människa.
 
Som en klok vän till mig en gång sa;
"det är bara dig själv som du måste vakna upp med varje morgon i resten av ditt liv - låt den människan bli en människa som du älskar, respekterar och värdesätter"

Kommentera här: