Livsstruktur

Jag behöver skapa mig en struktur på livet. Ett tag var jag på väg. Så föll det lite när jag blev kär, och rädd att han ska försvinna om jag fortsätter tänka - jag! Nu börjar jag inse igen. Jag behöver det där. Jag behöver att fokusera på mig. Hitta mig. Sätta mig först.
 
Vad vill jag? Vem är jag? Vem vill jag vara? Hur vill jag att mitt liv ska vara?
 
Allt det där som jag funderade mycket på för en tid sedan, men som hamnade lite i skymundan ett tag. Nu tänker jag att jag behöver fortsätta med det arbetet. Jag behöver hitta de där svaren. Jag behöver se mig själv tydligare.
 
Både hemma och på jobbet och i andra sammanhang, jag har så svårt att motivera mig till att göra saker. Tankarna far i väg, och funderar och grunnar och ältar och kommer verkligen inte framåt. Jag tänker att en tydlighet och en struktur och något att jobba med skulle kunna få mig att komma vidare.

Kommentera här: