Så här vill jag leva

Ibland är det nog bra att analysera och tänka igenom hur man själv skulle vilja ha sitt liv. Sedan påverkas allt av de man har runtomkring, då kanske man vill och behöver kunna kompromissa lite.
 
I en drömvärld, och bara utifrån mig själv.
Jag vill äga ett hus på landet. Jag vill ha hund ohch katt. Och lite höns, kanske några kaniner och eventuellt får. Jag vill arbeta lite mindre där jag arbetar nu och samtidigt kunna skriva böcker, reportage och texter (det älskar jag). Jag vill hjälpa andra, kanske läsa lite terapi/psykologi/hälsa och få ge andra en större chans till sina drömliv. Jag vill resa, massor och ofta, samtidigt ha min trygga punkt där hemma på landet. Jag vill leva tillsammans med någon som jag kan prata med massor, om allt. Som jag vågar dela mina innersta tankar med, även de som kan såra och ändå få tillbaka lyssnande och en vilja att förstå och kanske hjälpa. Jag behöver inte bo tillsammans med någon, utom mina barn då. Jag vill ha mer tid till att vara ute och uppleva med barnen. Jag vill ge dem den mest fantastiska barndom. Samtidigt lära dem om livets alla nyck och skeende. Jag vill rusta dem för att klara av livet, för att bli medmänniskor med empati, vilja att lyssna, hjälpa och förstå och förmåga till förlåtelse. Jag vill leva i vardagen som att den är livet - varje dag.
 
 

Kommentera här: