En del av kedjan

Någon annan. Vart har han tagit vägen?
Ett tag trodde jag att jag nog ändå var kär i någon annan, så var det inte. Jag var nog bara så tömd på uppmärksamhet och omtanke att jag trodde det. Någon annan är fortfarande en fin människa, fast att han också gjort dåliga saker (man är ju faktiskt två om att vara otrogen - om båda vet om det). 
 
Ibland kan jag vara tacksam för att han öppnade upp mina ögon, även om resan är stundtals väldigt tuff. Det kanske sticker i ögonen på en del. Det är bara så det är. Han är omtänksam, snäll och vill väl - även om han varit lika dum som jag och kanske även utnyttjat mig lite i min situation. Han är ett avslutat kapitel, och det är inte honom den här resan handlar om - i grunden. Han var en av stenarna som rasade samman när vårt äktenskap kom till kanten av helvetet.

Kommentera här: