Ensam framöver...

Kommer någon annan att kunna tycka om mig?
Jag antar att frågan hänger samman med min stora känsla av skuld och skam för min otrohet. Jag är livrädd för att det inte kommer finnas någon annan som kommer vilja ha ett förhållande med mig efter att jag svikit den som stod mig närmast så totalt. 
 
Jag vet inte ens om jag kommer behöva tala om det för en eventuell framtida partner, men jag skulle önska att jag (om jag ska träffa npgon annan) kommer att hitta en som jag kan vara totalt ärlig tillsammans med och som ändå kommer att stå kvar vid min sida med ett oförändrat förtroende för mig som människa.
 
Jag har nämligen lärt mig så mycket av de misstag jag gjort. Jag är inte samma människa i dag som förut. Och jag kommer definitivt inte vara samma människa framöver heller. Jag lever, andras, lär mig och utvecklas inom min själv varje stund.

Kommentera här: