Mål och mening

Jag behöver hitta mål med mitt liv. Med min vardag. Jag känner att jag börjar älta igen. Om och om igen. Fastnar och funderar. Kommer inte framåt. Stampar på samma ställe. Och jag vill inte det, jag vill framåt. Jag vill börja leva igen, börja försöka må bra igen, börja försöka hitta mitt liv.
 
Kanske kommer det inte att vara tillsammans med min man, som det är nu högst troligt inte, men jag tror att jag kommer kunna må bra en dag ändå. Jag måste bara se till att finna mål och mening, se till att ta tag i saker, flytta mig själv framåt. Så att jag inte fastnar.
 
Kanske kunde lite mer rutiner i vardagen hjälpa? Inte som är fast, de ska kunna rubbas om andra saker kommer upp (som är roligare och som jag vill göra) men som kan ge lite mer struktur. Ibalnd känns det som att jag bara går omkring i ett töcken. I ett ingenting...

Kommentera här: