Jag behöver få vara hela jag

Jag behöver få blomma ut. Få vara hela jag. Få utvecklas. Bli mer mig. Hela mig. 
Det har inte fungerat så bra tillsammans med honom. Jag har växt av mig själv, utan att han har följt med. Där har vi en del av våra dalar. 

Jag vet någonstans att jag inte kan komma till min fulla rätt som mig själv tillsammans med honom (som han är nu). Jag tror mig veta att hani nte kan/vill ändra på sig - det har varit tydligt. Nu växer jag varje dag. Jag känner att jag kan och vill saker. Mitt hem är så olikt vårt hem. Det är både sorgligt och härligt.

Nu hoppas jag att jag ska hitta styrkan och kraften att göra de där andra sakerna jag drömmer om. Att jag ska våga och orka förändra mitt liv till det jag vill. Att jag ska utvecklas och växa till den människan jag vill vara.

Kommentera här: