Lyckan Kärleken & Meningen med livet

Jag tänker mycket. Funderar och läser. Det har jag alltid gjort, men nu är det på en ny nivå. Nu vill jag något med mian tankar. Jag vill att de ska utveckla mig, jag vill jobba aktivt med att bli den jag vill/borde/ska/ vara och egentligen är.
 
Det är genom min terapeut jag kommer till insikter och nya tankar. Det är där jag ska försöka att förlåta mig själv. Och i samma veva, hitta mig själv. Så jag tar till mig nya tankesätt, nya idéer, djupare insikter och får ny och djupare förståelse för människan och mig själv. 
 
Jag önskar att jag gått och pratat med någon för länge sedan. Alla dessa funderingar som jag alltid haft. Som jag borde att bearbetat för länge sedan. För att hitta en stabilare grund att stå på. Det går inte att ändra på nu - nu ser jag framåt. Och tar tag i de sakerna nu. Det kanske var så här som mitt liv skulle vara. Jag kanske inte hade kunnat ta till mig av de djupare tankarna utan den erfarenhet jag har fått fram till i dag...

Kommentera här: