Sådan är jag - och vill vara

Jag kan inte sluta att bry mig om honom. Helt och hållet. Det kanske skulle vara det bästa, och enklaste. Men, jag kan inte det. Det är inte den personen jag är. Och inte den personen jag vill vara.
Han kommer alltid att finnas i mitt liv. Han kommer alltid att vara en viktig person för mig. Han kommer alltid att ha gett mig fina minnen. Jag kommer vilja bry mig.
 
Jag måste bara hitta ett sätt som är lagom. Som jag mår bra i och av, som känns rätt och funkar för mig. Hur vet jag inte, för han vill ju knappt veta av mig. Kanske får jag låta tiden gå? Låta det vara som det är nu. Han vet ju att jag finns här, det har jag sagt. Och han finns ju kvar - vi har ju barnen tillsammans. Kanske skulle jag se till att fokusera på mig själv nu.
Det är svårt! Jag mår dåligt när jag ser att han gör det...
 
Jag vet så väl: Mitt liv ska inte handla om honom. Om att fortfarande se till att han mår bra. Det ska handla om mig. Är jag en person som bryr mig, och vill bry mig om honom, så ska jag göra det. Måste bara hitta rätt först.
 
I kommunikationen med honom:
* Ärlighet
* Uppriktighet
* Våga vara sann mot mig själv
* Omtanke
* Sätta gränser
* Bjuda in - på lagom nivå

Kommentera här: