HSP

Jag håller på att lära mig om mig själv. Vem jag är. Varför jag tänker, känner och gör som jag gör. Vad jag vill. Samtidigt som jag försöker förstå hur jag kunde vara otrogen, och hela den delen, så håller jag på att utvecklas som människa. Jag försöker förstå mig själv helt och hållet.
 
Och jag tror att jag hittat något intressant. Jag tror att jag är en HS-person. En högsensitiv person (high sensitive person). Jag har läst en del om det här ett tag, och känt att jag känner igen mig. Samtidigt är det så lätt att försöka sätta ord på vem man är genom självhjälpstester och diagnoser. 
Jag känner så väl igen mig i det här med att inte kunna sätta sig själv först, att vilja hjälpa andra. Att känna vad andra känner så tydligt, att se och känna av stämningar och underliggande toner. Att ta åt sig av småsaker, att älta och att pendla mellan humör. Att känna starka känslor i småsaker och att njuta så totalt av t ex naturen - som ingen annan kan förstå.
 
♥ Nu tänker jag fördjupa mig lite i ämnet och se om det kan hjälpa mig ett steg vidare, mot att hitta och förstå mig själv bättre.

Kommentera här: