Hur ska jag vara - för att duga för honom

Jag vill att vi ska kunna ha en relation, kunna umgås för barnen och med barnen. Ha en respektfull relation till varandra. Jag vill ju inte att han ska försvinna ur mitt liv. Även om jag inte vill ha en kärleksrelation med honom. Och om inte annat, så för barnens skull bara.
 
Men jag vet inte hur jag ska vara för att duga.
Hur ska jag bete mig? Jag har börjat få nya vänner nu, fler vänner. Vänner som har samma nyfunna intressen och som jag trivs med. Både killar och tjejer. Det är inte populärt. Att jag har vänner som är killar / män. Det förstår man ju - de vill ju bara ligga. Och jag med - jag vill ju bara knulla...
 
Att jag får skjuts med dem, pratar med dem, ser dem som mina vänner. Inget mer - trevliga nya vänner att lära känna. Det stämmer inte alls. Man kan inte vara "bara" vänner med killar om man är tjej. Särskilt inte nu, när jag precis har skilt mig, då borde jag ju tänkta mig för ännu mer. Inte åka bil med killar, inte gå på stan med killar, inte prata med killar. De vill bara en sak. Och jag vill bara en sak. Det spelar ingen roll att jag försöker förklara eller säga att de är vänner. Han tror mig inte. Han blir förbannad. Svartsjuk. Och elak.
 
Varför ska jag ha en massa nya vänner som är killar nu - när vi just har delat på oss?
 
Och att jag inte svarar i telefon på en gång, eller säger att jag vill hitta på saker tillsammans. Eller att jag säkert har högtalaren på när vi pratar på jobbet, så alla andra kan höra vad han säger... Det fattar ju vem som helst, att jag vill förstöra mer, göra honom till åtlöje. Nästa steg? Att ta hand pengar? Jag vet inte vad jag ska göra. Hur jag ska vara. Vad jag ska säga... Inget passar och inget duger.
 
Jag kommer aldrig någonsin våga berätta, den dagen det kanske händer, att jag träffar någonannan. Han kommer ju få tokspel.
 
 

Kommentera här: