Vad jag vill?

Jag inser att jag nog inte lyssnat på mig själv innan. Jag har trott att jag har gjort det, men inte. Kanske har jag trott att jag lyssnat för att jag gjort som jag trott att andra vill ha det - och inte förstått att det kanske inte är som jag vill. Utan tänkt att jag vill ju att de ska må bra / få som de vill - så då är det ju så jag också vill...
 
Jag märker att jag i många frågor inte vet jag vad jag vill eller tycker. Jag har svårt att ha en åsikt - jag hamnar fortfarande i "vad-andra-vill"-tänket. Jag känner mig som Julia Roberts i den där filmen där hon flyr från alla bliviande män - jag behöver testa alla sorters ägg nu för att veta vilken jag gillar mest. Det är en läskig känsla, lite skrämmande. Och svår. Hur ska jag kunna veta vad det är jag tycker?
 
Behöver jag veta det? Jag vet inte. Men jag vill.
Det vore skönt att ha en åsikt. Att veta att jag gillar hårt stekta ägg, föredrar MAX framför McD, inte tycker om skräckfilmer och vet vad jag gillar för färger mest...

Kommentera här: