Han vill mig inte väl

Dte går inte att kämpa längre, snart orkar jag inte ens jobba för en sund relation som mamma och pappa till våra underbara barn. Han fortsätter att tycka att jag är världens värsta människa, det är så jag upplever det. Vad jag än gör, eller inte gör så blir det fel. Vad jag än säger, eller inte säger så blir det fel.
 
Om jag missar att svara i telefonen så är det för att jag inte vill prata med honom (då anstränger jag mig inte). Om jag är upptagen och inte kan ställa upp på att ta barnen en extra dag så är jag bara egoistisk (sådan som jag blivit nu). Om jag försöker att vi ska prata om något eller bestämma något, så borde jag inte lägga mig i... Jag har ju själv valt det här. Jag har ju själv gjort så att det blev så här, och så att han blev som han är.
 
Det är mitt fel när barnen är arga och skriker, de blev sådana av den här situationen och den skapade ju jag. Det är mitt fel om de kommer få problem i skolan, för det får ju skilsmässobarn. Varför kan jag inte bara förstå att hans vänner självklart tycker att jag är en fitta för vad jag gjorde mot honom. DEN STÖRSTA FITTAN I STAN.
 
Om jag träffar någon annan för snart, kommer han aldrig visa respekt för mig igen. Eller samarbetsvilja. Barnen kommer bli drabbade om jag inte står för de saker jag sagt. Och det kommer enbart vara på grund av mig. Jag ska aldrig tro att han kommer anstränga sig för min skull, eller för att barnen ska få träffa den delen av familjen som är på min sida.
 
Och så hoppas han att jag ska flytta långt bort i framtiden...
 

Kommentarer:

1 Sorgsen:

Känner igen mig i dig........ men är kvar i relationen som borde ha tagit slut i den stund jag var otrogen, mår illa över mig själv för att jag gick över gränsen inser att det var symptomet tyvärr har jag inte tagit mig ur relationen (han vet vad jag gjort) tycker om min sambo som människa men vi står och stampar och har kvar våra problem som vi hade innan, vi har tre underbara barn men mina tankar fylls av hur det skulle bli om jag valde att lämna honom försöker stärka mig och ta beslutet men det är så svårt.
Tack för att du skriver dina tankar många styrke kramar

Svar: Och jag förstår precis din känsla och oro <3 Det dröjde många månader innan jag tog steget till att faktiskt flytta. och ännu längre tills jag bestämde mig för att jag ville skiljas. Min terapeut säger nu i efterhand att det var den tiden jag behövde, även om många runtomkring såg och tyckte att det var så självklart långt tidigare att vi skulle dela på oss...
Styrka och värme till dig! Du kommer fixa det här, du kommer komma ut någonstans som en starkare människa - tillsammans med din man eller inte. Det viktiga: vad vill du?
Vill du höras mer, så hör av dig! KRAMAR <3
Livet

Kommentera här: