Att inte veta vad man vill...

Jag mår inget bra just nu. Jag ältar och grubblar och har mig...
Han, min kille, är fantastisk men jag kommer ifatt med insikter och sätt med mig själv som gör allt tungt och tufft. Som att jag har så svårt att bestämma mig när det gäller saker, att välja. Vare sig det är smak på chipsen eller större saker - jag velat och tvekar och ältar och verkligen lider (ont i magen, kan inte sova, gråter osv...).
 
Jag lär mig om mig själv, men det är tufft och tungt och gör ont. 
Jag vet ofta inte vad jag vill - ibland för att jag inte vill såra någon annan, ibland för att jag själv inte vet, ibland för att jag inte vet vad någon annan vill. Då blir jag tveksam och kan inte hitta min egen vilja. Det är supertufft. Och gör så ont!
 
Och så tänker jag att jag ska agera så som andra hade gjort, men det blir också fel - för att det inte känns rätt för mig. Samtidigt, jag behöver ju lära mig att fatta beslut. Och att veta vad jag vill. Verkligen vad just jag vill.
 
Hur ska jag hitta vägen dit?

Kommentera här: