Sluta ge upp sig själv

 
"...en av mina största rädslor är att jag ska forma mig helt runt henne precis som jag gjorde med honom.
Att jag kommer ge upp hela mig för att få vara med henne för att jag älskar henne..."
www.popcornlyan.wordpress.com
 
Spot on vännen!
 

 
Det är precis så här jag känner, gör, tänker och beter mig. Och jag vet inte riktigt hur jag ska komma ur det? Att välja att göra saker / eller inte göra saker utifrån någon annan. Att vilja vara tillsammans hela tiden. Att t o m bli lite sur ibland när den andre gör roliga saker utan mig. 
 
Det här sättet att vara, det var så jag var innan - i min förra relation. Och det är det jag vill sluta med i min nuvarandra. Kanske inte helt och hållet, i en relation ska man ju kunna och vilja formas av varandra. Inte helt och hållet bara. Inte tappa sig själv helt.
 
Det värsta är att jag inte vet var och vad som är jag. Och vad som bara är anpassning och rädsla.
Jag vet inte alltid om jag gör saker för att jag vill eller av anpassning/rädsla/formning... Inte ens när jag försöker klura ut det medvetet.
 
 
 

Kommentera här: