Jag ska tydligen tänka mer jag...

Jag har varit hos min terapeut igen. Jag behöver inte gå dit, men jag vill. Jag behöver det, även om jag anses må så bra nu att jag klarar mig. Det rä skönt att få dela tankar och funderingar med någon som har varit med hela resan, som har koll och vet allt. Och som är opartisk!
 
Sist fick jag lite nya tankar att leva efter... 
Jag ska se mer till mig själv, det svåraste jag någonsin och alltid haft. Vad vill jag? Hur tänker jag? Jag är också viktig? Sluta anpassa och bli klängig. Lev ditt liv - med omtanke, kärlek och respekt som grundord. Så lätt att säga. Så svårt att leva upp till.
 
Det är ju så mycket jag vill. Så mycket jag ältar. Så mycket jag önskar annorlunda. Jag lägger allt på mina axlar och vill fixa så alla andra mår bra. Jag är mindre viktig, jag får stå mitt kast efter otroheten. Eller... Kvinnan jag går till säger stopp och nej. Du är viktig. Du får ha önskningar och skapa ditt eget liv. Du behöver inte skämmas eller be om bot längre. Lev så som du vill ha ditt liv.

Kommentarer:

1 Popcornlyan:

Det bästa tipset jag lärde mig under terapin var agera inte reagera. Det för att fundera på vad jag verkligen vill. Att ge sig tiden att säga vänta jag behöver tänka: Vill jag verkligen det här. Eller vill jag det inte?

Svar: Tack för tipsen! <3 Ska försöka att komma igång dem när de som mest behövs! Stor KRAM
Livet

Kommentera här: