Varför jag fortfarande älskar honom

Han kommer nog alltid att ha en plats i mitt hjärta. Jag kommer alltid att älska honom på något vis. Han har givit mig det vackraste i min värld - två fantastiska personer som jag skulle för allt för! Därför kan jag inte bara stunta i honom. Därför kommer jag alltid att älska honom. Inte som en man, min man, utan som den som gav mig en del av livet. Som gav mig något att så totalt älska.
 
Jag kommer alltid att värna om att han ska ha det bra. Det har jag alltid gjort. Det är viktigt för mig. 
 
Jag ser honom så annorlunda nu. Jag ser fler delar av honom, saker han skulle behöva ta tag i. Och jag önskar att han ska inse det själv också en dag. Jag ser en man som har mycket i bagaget, en man som skulle kunna bli så mycket mer av sig själv - om han bara såg det själv. Jag känner en omsorg för honom, ibland nog lite som för ett barn / en tonåring. Jag vill att han ska må bra - för sin skull, för barnens skull, för livets skull. Jag önskar att han ska bli det där ännu vackrare som jag vet finns där inne.
 
Därför älskar jag honom.

Kommentera här: