Hur var det innan?

Jag minns knappt hur det var innan. Hur var livet innan min otrohet. Det senaste året, de senaste månaderna. När kom känslan av att inte vara tillfreds med äktenskapet smygande? När började vi glömma bort varandra? Och oss själva?
 
Kom det i omgångar eller lite från och till...
 
När började jag omedvetet inte tänka på vårt äktenskap som levande, och någonstans satte mina egna och våra värderingar åt sidan. När började jag att växa? Göra sidor och behov hos mig så synliga att de började behöva näring?
 
Var det egentligen bra innan. Är det jag som "bara" haft för höga förväntningar, som velat ha mer bekräftelse, som tröttnat på vardagen... Det blir så lätt att tankarna går dit. Särskilt när den andra parten inte vill prata och resonera kring varför-frågan, eller ens lyssna eller prata alls.
 
När allt läggs på mig. Det klart att det jag gjort är mitt ansvar, men orsakerna till det. Bakgrunden. Det där som kanske kan förklara lite. Få tala om hur jag känner och kände.
Hur var det innan? Var det kanske bra?
 
Levde vi inte lite vid sidan av varandra. Vardagen. Pusslandet. Egna intressen. Missa varandras rop eller viskningar om att vilja något annat / något mer...
 
 

Kommentera här: