Relationen med honom.

Vad vill jag egentligen med relationen till barnens pappa?
 
Det är nog en av grundfrågorna jag behöver ställa mig inför hur jag vill att mitt liv och framtid ska se ut. Jag vet delvis varför jag var otrogen (jag förstår det nu). Jag vet hur han och jag har reagaerat på det. Jag har bett om förlåtelse. Jag har försökt att vi ska ge varandra en chans att hitta varann igen (det gick inte). Och nu står vi här.
 
Skilda. Föräldrar. Förbannade. Ledsna. Lite lyckliga ibland. Förvirrade. Sammankopplade (vare sig vi vill eller ej). och jag med mina drömmar om att få ha kvar honomi mitt liv.
 
 
❤ Han är fortfarande betydelsefull för mig.
Varför? För att jag tycker om honom. För att han är viktig för mig. För att vi har så mycket fint vi delat med varandra. För att han är mina barns pappa - den jag valda att få barn tillsammans med.
❤ Jag vill att han ska må bra.
Varför? För att han är mina barns pappa. För att han har givit mig så stora delar av livet, av att bli vuxen. För att jag tycker om honom så otroligt mycket.
❤ Vi kan inte vara tillsammans.
Varför? För att jag var otrogen. För att han inte kan förlåta. För att jag inte kan vara hela mig själv tillsammans med honom. För att jag inte kan älska honom på det sättet då. För att vi sårat varandra.
 
Jag vill ha kvar honom i mitt liv för att han betyder mycket för mig. Och kanske lite för att jag inte vill såra honom. 
Vi (jag) kanske bara måste i grunden bestämma mig för hur jag vill ha vår relation. Hur jag ska vara mot honom. Och hur jag önskar att framtiden blir.
 
Jag kan inte bära hans sorg, hans ilska, hans saker som han behöver arbeta med. Jag kan finnas där och stötta och hjälpa. Han måste bara vilja må bra själv också - det kan inte jag fixa. Även om jag vill och tror det i hjärtat. Det gör så ont att han mår dåligt (pga mig). När jag ser hur bra och fint och vackert han skulle kunna ha det - om han bara såg vad som behövde göras.
 
Jag ska i varje fall stanna kvar - jag ska finnas här. Som stöd och hjälp (i rätt utsträckning för mig själv).
 

Kommentera här: