Inte en bra start

Jag har ingen bra dag.
Är ledsen, fundersam, ångerfull, sorgen och känner bara för att gråta. Vill ha barnen nära. Vill kramas. Vill hållas om. Vill att alla ska må bra igen.
 
Har jag gjort rätt...
Är och var det de här sakerna som jag ville? Var jag verkligen så missnöjd? Var saker så fel som jag tänker att de var? Hur fan kunde jag vara otrogen? Lilla, försiktiga, rädda, känsliga, omhändetagande jag...
Kunde jag gjort annorlunda efter sveket? Bord ejag gjort annorlunda? Har jag lurat honom på alla dessa år? Har jag förstört hela hans liv? Älskar jag honom? På det sättet - fast jag inte kan se det? Borde och kunde jag älska honom så - om jag försökte? Kunde vi haft en chans tillsammans...
 
Behöver försöka ta mig uppåt igen. Det finns så många saker att faktiskt vara glad och tacksam för. Jag behöver bara lära mig att släppa taget lite mer om de saker som är tunga och låta de vackra komma in i hjärtat lite mer och lite oftare.

Kommentera här: