Bonusfamilj - världens varmaste ord

Något som gör mig lycklig.
 
Barnen tycker så mycket om min kille. Han är inte deras "nya pappa", men en vuxen att lita på, lyssna till, lära av och med och som finns där för dem. 
Och hans bryr sig om dem. Det ser jag i hans ögon och på hans sätt. Det finns en enorm omtanke och omsorg där - mellan dem.
 
Och så, en dag för en tid sedan pratade vi om det här. Eller barnens pratade. Vad han är för dem? Och den äldste sa; "Han kan ju vara våran extrapappa. När du eller pappa inte kan eller finns där." Ni kan kanske ana vad det värmde i mitt hjärta av de orden. För det är precis så som jag ser det. Ännu en vuxen som finns där, som stöttar, lyssnar, tröstar, lär, visar och månar om dem - som mormor, farmor, faddrar och andra nära.
 
För vilket barn kan ha för många fina förebilder i sitt liv? För många att lita på och ty sig till? För många som älskar just ditt barn?

Kommentera här: