Tiden jag behövde...

Nu är jag här.
Eget boende. Skilsmässa. Ensamstående mamma. Jag själv. Jag och två underbara barn. Den tiden som gått sedan den sista droppen fick oss över kanten, den har varit lång. En del tycker säkert för lång. För mig har det precis rätt. Jag behövde den tiden, för att hitta fram till "rätt" beslut, till vad jag vill och vågar. Till mig själv.
 
Min terapeut säger att det är den här tiden jag behövde för att klara av att stå upp för det jag väljer. Det hade kunnat komma tidigare, men då hade jag inte varit redo. Jag behövde de här månaderna, dagarna till att hitta fram till mitt beslut. Och till att vara tillräckligt stark för att klara av att gå igenom det.
 
Det var min tid. Och nu är min tid. 
Min tid att skapa det liv jag drömmer om och vill leva. Min tid att hitta mig själv och stå upp för mig  själv. Min tid att vara jag fullt ut.

Kommentera här: