Att minnas med värme

Jag vill lära mig att minnas livet som varit med värme och kärlek. Att inte känna sorg och saknad och skuld. Jag vill kunna titta på de där bilderna / texterna / minnens och bara känna sådan enorm kärlek till det fina som vi fick och skapade. 
 
Tänk om man kunde lära sig att se på livet genom en lins av respekt, värme, nyfikenhet och kärlek. Tänk att alltid kunna lägga en hinna av kärlek framför varje ord, blick och handling. Att kunna se på andra människor med en ödmjuket och värme för att vi är just bara människor.
 
Jag skulle vilja att alla de där sakerna vi gjorde tillsammans som jag minns som fina - bara kunde få kännas just så i hjärtat; fina, varma, mysiga, kärleksfulla. Kanske värt att göra ett försök. Jag har ju faktiskt levt ett väldigt fint liv, och gör fortfarande. Nu är det bara lite anorlunda. Som den där vännen sa - ni är fortfarande en familj, bara en annan slags familj nu.
 
Mitt nya mantra ska bli just; "genom en lins av kärlek och respekt"

Kommentarer:

1 Popcornlyan:

Har du kommit så långt. Jag kan inte se mitt och mitt ex förhållande med värme och omtanke. Jag känner mig fortfarande ledsen och arg över att han var så oomtänksam mot mig och utnyttjade mig.

Men mitt liv annars ser jag på med värme och att jag har det bra. Hoppas livet behandlar dig väl just nu <3

Svar: Popcornlyan; jag är nog inte där riktigt än. Men jag vill vara! Jag kan se att han också blev sårad och sviken. Och jag kan se mina delar i det hela.
Jag har förlåtit honom, inte mig själv och han inte mig heller. Men jag vill minnas våra fina dagar med värme och respekt. Jag vill att han ska må bra. Och framförallt - jag vill må bra! Och enda sättet (tror jag att jag klurat ut) är att sluta känna skuld och skam och sådan enorm sorg över det som inte blev / de drömmar jag förlorade - jag tror att jag kan hitta den vägen genom att minnas våra dagar tillsammans med värme, kärlek och respekt.

Stor KRAM till dig!
Och hoppas att du också en dag kan komma dit - tror det är gott för våra hjärtan <3
Livet

Kommentera här: