Hitta min känsla...

Hur ska jag leva?
Jag vet inte hur jag ska leva mitt liv. Hur mycket ska jag tänka på andra. Hur mycket ska jag ställa upp för andra. Gör jag det för att jag vill, för min skull. Eller för att det förväntas av mig, för att jag tror att det förväntas av mig. För att jag mår bra av att känna att jag är betydelsefull, och omtyckt om jag gör saker för andra...
 
Jag gör det igen och igen. Trycker ner mig själv, och mina egna känslor. Jag ställer upp, pusslar med mitt liv, krånglar till det för mig själv och säger ja när jag i magen känner nej. Jag kan inte sluta. Jag har inte styrkan att säga nej, eller att jag vill något annat.
 
Och ibland, vet jag inte om jag egentligen faktiskt inte vill eller om jag bara är osäker och rädd för det okända. Jag känner inte skillnaden mellan att inte vilja och att bara vara nervös-orolig och egentligen vilja.
 
När och hur ska jag kunna lära mig det här?
* Att våga säga nej
* Att känna efter vad jag vill
* Att känna i magen om jag verkligen vill / eller inte

Kommentera här: