Om han bara pratade...

Tänk om han bara ville prata med mig. Lyssna på mig. Så som jag vill prata och lyssna på honom. Jag vill veta hur han känner, tänker, tycker. Jag vill veta hur han önskar att det kunde vara. Jag vill höra hans ord, inte hans vänners eller arbetskamraters. Hans ord.
 
Jag vill finnas där, även om jag förstår att det är nästintill omöjligt nu. Jag tycker så mycket om honom. Jag älskar honom som mina barns pappa. Som den som funnits vid min sida i nästan halva mitt liv. Som den som jag skrattat, gråtit och delar minnen tillsammans med.
 
Om han bara ville prata med mig
 
Han kan inte ge mig delar av det jag behöver. Kanske om han hade velat försöka, men det vill han inte (framförallt inte nu). Och jag är osäker om om det fungerat utan otroheten också, han inte inte sådan som människa. Kanske, men det kommer vi nog inte få veta. Jag behöver bara att vi kan prata med varandra. Han är värdefull och betydelsefull för mig - en vän ♥
 
Om han bara kunde prata med mig

Kommentera här: