Våga be om hjälp...

Jag behöver öva på att be om hjälp. Istället för att kämpa på själv, tänka att jag reder mig ensam, och ibland bli sur/ledsen för att andra inte förstår och ser att de borde fråga om de kan hjälpa.
 
Jag gör inte det. Min kille sa det nyligen, att det är okej att be om hjälp. Jag känner det ofta som att det låter så gnälligt. Som att jag klagar och inte vill att han ska känna att jag är påhängsen, jobbig eller tjatig.
 
Så jag borde nog öva mer på det. Släppa taget om andra saker. Inte bli ledsen när någon inte hjälper till. Fråga, utan baktanke eller agg om jag kan få ett handtag - därför att... Han förklarade också att han känner sig behövd när jag ber om hjälp också. Att han gärna vill höra och få den frågan ibland också. Och jag kan nog förstå det. Att bli frågad om man kan hjälpa till är ju en fin gest kan kan få chansen att utföra.
 
Så, mer be om hjälp helt enkelt.

Kommentera här: