Min tanke spelar roll

Jag har så svårt att förstå att vad jag vill, tycker, tänker och känner spelar någon roll för någon annan. Jag har alltid, och gör fortfarande, satt andras behov före mina. Jag väljer matställe utifrån vad jag tror att andra vill. Jag anpassar mina behov efter vad andra vill. Jag ändrar och krånglar med tider för andras skull. bara för att jag vill att de ska må bra. För att deras tanke/vilja/åsikt räknas för mig. Och även om det inte blir som jag kände/ville så blir jag nöjd - det är helt okej och inget jag grämer mig för.
 
Men, att någon skulle känna så för mig?
Det kan jag inte förstå. Jag kan se att folk frågor mig vad jag vill/tycker. Att de vill veta och undrar. Jag kan förstå att de kan tänka sig att anpassa sig lite efter mina önskemål, men jag tror inte för en sekund att de är helt nöjda med det. Och det resulterar i att jag anpassar mitt svar efter vad jag tror att de vill höra/göra. Jag kan inte för en sekund tro ärligt att någon annan kan vilja veta vad jag vill och sedan tycka att det är helt okej totalt att ändra sin önskan efter mig.
 
Så när någon faktiskt frågar anpassar jag svaret efter vad jag tror att den andre vill. Eller till ett väldigt neutralt svar. Ibalnd har jag ingen åsikt, ibalnd spelar det verkligeninte mig någon roll. Jag ser hellre att vi går åt det håll som den/de andra känner att de vill, för att för mig kvittar det. Men ibalnd bord ejag kanske känna efter lite mer - vad vill jag?
 
För tydligt spelar min tanke också roll.

Kommentera här: